Aktive elkunder forkæles

Danmarks godt 2 millioner elkunder kan opdeles i 2 kategorier:

1. Dem der aldrig har gjort andet end at betale den el-regning der kommer.
2. Dem der har skiftet el-udbyder, eksempelvis med hjælp fra SamEnergi.

Den første gruppe hører sjældent noget fra deres el-selskab, udover at der kommer el-regninger med faste intervaller og pengene bliver trukket på bankkontoen.

Den anden gruppe, dem som har skiftet el-selskab, oplever i stigende grad at blive kontaktet af deres “gamle” selskab, med et godt tilbud om at vende tilbage i folden. Hvad med en måneds gratis el? Eller to biografbilletter? Dette er blot to eksempler vi har hørt om fra medlemmerne af SamEnergi, som tidligere har skiftet væk fra deres gamle el-selskab.

Kærkommen konkurrence

El-markedet har stået stille i mange år. Forbrugerorganisationer har beklaget den manglende konkurrence. Og elkunderne har måske ikke været opmærksomme på, hvor nemt det er at shoppe efter billig el. Men når først den enkelte kunder flytter på sig, vågner selskaberne tilsyneladende op, og hoster op med forskellige tilbud.

Er du blevet kontaktet af dit gamle selskab med et tilbud om at komme tilbage?

Læg en kommentar herunder, vi vil gerne høre din historie…

9 tanker om "Aktive elkunder forkæles"

  1. Lissie N. Pedersen

    Jeg er ikke blevet kontaktet af mit gamle el selskab (Dong) men af mange andre, så snart jeg fortæller at jeg får el fra jer gider de ikke snakke mere med mig 🙂

    Med venlig hilsen
    Lissie N. Pedersen

    Reply
  2. Lone Christensen

    Siden vi skiftede til SamEnergi er vi blevet kontaktet flere gange af vores gamle elselskab ( Energi Fyn) . På et tidspunkt fik vi et tilbud om en lavere kilowatt time pris end ved vores nuværende elselskab. Prisen var dog kun gældende i to år! Uanset prisen skifter vi aldrig tilbage. Vi er meget tilfredse med SamEnergi og ved, at det er den bedste måde vi sammen kan få bedre elpriser fremadrettet.

    Venlig hilsen
    Lone Christensen

    Reply
  3. Hans Sigurd Jensen

    Dong sendte mig en anmodning om at vende tilbage til deres selskab og lovede mig at få en matchende elpris og så ville det også være lettere for mig at kun skulle forholde mig til et selskab i stedet for 2.
    M.V.H. Sigurd Jensen Carinaparken 57 Birkerød 3460.

    Reply
  4. Lizzi Schouw

    Har haft flere opringninger fra forskellige mere eller mindre (mest mindre) kompetente leve-randører.

    Det værste tilfælde er dog et elselskab som reklamerer en del på tv. De kimer folk ned og bruger ulovlige salgsmetoder! De har også været taget op på DR1 i forbrugerprogrammet Kontant, da der var massive klager over dem.…

    Dog var de utallige irriterende opringninger, hvor de hver gang lovede at lade være med at ringe mere, ikke det værste.
    Det var at jeg også fik mails fra dem med overskrifterne; Spar penge på din elregning! og Billig el til alle! Men hvor de ikke kunne lave en flettefunktion, så overskriften lød: Kære *|FIRSTNAME|*!

    Og vedkommende, som underskrev sig Kundeservicechef, heller ikke kunne finde ud af at skjule de andre modtagere, så jeg kunne se mailadresserne på flere hundrede andre mod-tagere – hvilket jo er dybt ulovligt.

    Efterhånden har jeg fået skræmt dem så meget at deres henvendelser er stoppet 😉

    Reply
  5. Steen Clemens

    Kontaktet af tidligere el-leverandør.
    Ja det er jeg! NRGI i Aarhus ringede mig op med tilbud om at jeg kunne få “en fordelagtig pris og gratis første måned” Dog kunne prisen ikke oplyses, før jeg havde givet dem navnet på min nye leverandør. Jeg skifter ikke!!

    Hilsen
    Steen Clemens

    Reply
  6. helene ryttersgaard

    Jeg har fået mange henvendelser fra mit gamle El-selskab Verdo (Hillerød), med tilbud om at kunne vinde håndværker hjælp i 2 timer samt fast el-pris i en periode.

    Reply
  7. heine skaalum

    jeg er blevet kontakter af seas nve,de loggede med 100 kr. rabat ved næste afregning !!og kun denne ene gang og så ville jeg jo også kun få “en” afregning i stedet for to..Ha ha,det er da fuldstændig ligegyldigt ,,de ryger jo lige ind på e box,så hvor svært er det,,,,,,jeg har også skiftet mobil udbyder til Oister,det er ok.

    Reply
  8. Hanna Munkebo

    Jeg er blevet ringet op af utallige leverandører, efter jeg skiftede. Og nu har jeg netop modtaget et “tilbud” fra min gamle leverandør Seas-NVE. De mener, det må være meget nemmere at vende tilbage til dem, for så skal jeg kun forholde mig til en regning – ikke to som nu. De må da tro, jeg er idiot.
    Seas-NVE glemmer i farten, at det er et selskab, som ikke er bleg for at sende en rykker den 1.1., velvidende om, at beløbet først kan gå ind den 2. Seas-NVE glemmer også i farten, at selskabet har tvunget mig til at lægge 2.000 kroner i depositum for fremtidige regninger. En praksis, som er juridisk ok, men som er kritiseret af forbrugerombudsmanden.
    Jeg ser frem til den dag, jeg ikke længere skal betale Seas-NVE for transporten af el.
    Venlig hilsen

    Reply
  9. Henrik Pihl

    Er blevet kontaktet af mange EL-leverandører både blå og grønne, mit svar har hver gang været, når i bliver billigst så laver SamEnergi aftale med jer og så er den ikke længere.
    Er selv tilfreds og ved at dem jeg har fået til at skifte også er tilfredse.

    Med venlig hilsen

    Reply

Skriv et svar til Henrik Pihl Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.